مرکز مشاوره آویژه

مشاوره تحصیلی، مشاوره نظام وظیفه، مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی

مرکز مشاوره آویژه

مشاوره تحصیلی، مشاوره نظام وظیفه، مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسی

چگونه می توان معافیت سربازی ورزشکاران را کسب کرد؟

5 / 5 ( 1 vote )

معافیت سرزی ورزشکاران یکی از موضوعات مهم برای مشمولانی است که یکی از رشته های ورزشی به طور تخصصی و حرفه ای فعالیت دارند. این افراد اغلب ید برای رقابت های ورزشی مهم و بین المللی از کشور خارج شوند. همانطور که میدانید همه ی افراد مذکر رسیدن به سن ۱۸ سالگی وارد دوره ی حساسی از زندگی خود میشوند که ید به خدمت دو ساله ی سرزی بروند از طرفی این سن برای ورزشکاران ملی و حرفه ای از مهم ترین و تعیین کننده ترین دوره ها میشد.

اینجاست که یافت معافیت سرزی ورزشکاران میتواند کمک بسیار شایانی به این افراد کند. اما بر اساس قوانین نظام وظیفه مشمولان خدمت وظیفه زمانیکه وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنند، نمیتوانند از کشور خارج شوند. مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه نیز یافت یکی از انواع معافیت نظام وظیفه و یا اعزام به خدمت سرزی امکان پذیر است.

بعد از اینکه مشمولان ورزشکار وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کردند، میتوانند برای رفتن به خارج از کشور برای اقدام کنند. خوشبخنه سازمان وظیفه شرایطی را فراهم آورده است افتخار آفرینان واجد شرایط، از رفتن به خدمت معاف شوند بتوانند ورزش حرفه ای خود را بدون دغدغه سرزی بگذرانند. این نوع معافیت یکی از انواع معافیت موارد خاص است که هر ساله تعداد کمی از مشمولان خدمت ضرورت از آن بهره مند میشوند این امر میتواند زمینه ساز پیشرفت رشته های ورزشی سطح بین الملل نیز شد. اما چگونه میتوان برای اخذ این معافیت اقدام کرد؟ شرایطی که این سازمان برای معافیت ورزشکاران نظر گرفته کدامند؟ آیا تنها ورزشکار بودن میتواند دلیلی بر اخذ این معافیت شد؟ این ها سوالاتی است که توصیه میکنیم برای یافتن پاسخ آنها از مشاوره نظام وظیفه استفاده کنید. همچنین ادامه نیز به شرح برخی از این موارد میپردازیم.

نحوه یافت معافیت سرزی ورزشکاران چگونه است؟

نحوه یافت معافیت سرزی ورزشکاران به عوامل مختلفی بستگی دارد. قبل از هر چیز ید بگوییم فردی که میخواهد برای یافت این معافیت اقدام کند، ید تمام شرایط لازم را داشته شد. اصلی ترین این شرایط همان عضویت تیم ملی؛ تیم های لیگ برتر و یا داشتن مدال های بین المللی رقابت هایی همچون المپیک یا پارالمپیک و… میشد. همچنین ید به این نکته اشاره کنیم که مشمولان ورزشکار بر اساس رده ی سنی که دارند میتوانند از دو نوع معافیت دائم و یا موقت استفاده کنند. طی معافیت موقت مشمول ید بعد از زمان مقرر شده خود را معرفی کند و برای رفتن به خدمت اقدام کند. اما معافیت دائم برای مشمولانی است که به سبب مدال آوری و افتخار آفرینی به آن ها تعلق میگیرد. حال که این موارد آشنا شدیم ید به بررسی قوانین و مقررات مربوط به  نحوه یافت معافیت سرزی ورزشکاران بپردازیم.

یافت معافیت سرزی برای ورزشکاران

یافت معافیت سرزی برای ورزشکاران سایر انواع معافیت هایی که برای مشمولان دیگر نظر گرفته شده تفاوت هایی دارد. طی این امر مشمول ید مدارک مورد نیاز را به فاسیون و سایر سازمان های مربوطه ارائه دهد.این مدارک شامل تقاضانامه و فرم هایی است که مشمول ید این فرم ها را تکمیل کند. فاسیون های ورزشی این مدارک را به سازمان وظیفه و نیروهای مسلح ارائه میدهند که توسط سازمان وظیفه مورد بررسی قرار میگیرد. بعد از انجام این بررسیها صورت یید مدارک و شواهد کارت معافیت مشمول صا میشود. یکی از نکات مهمی که ذکر آن خالی از لطف نیست مربوط به قهرمانان رقابتهای پارالمپیک است. بدیهی است که اغلب این افراد به سبب معلولیت و بیماری که دارند از رفتن به خدمت معاف شده اند و معافیت پزشکی یافت کرده اند. حال بعد از مدال آوری امکان معافیت فرزندان این افراد از خدمت وجود دارد.


بیشتر بخوانید:  معافیت سرزی چگونه است؟


شرایط معافیت سرزی قهرمانان ورزشی چیست؟

شرایط معافیت سرزی قهرمانان ورزشی به گونه ای طراحی شده است که تنها افراد شایسته میتوانند از این نوع معافیت استفاده کنند. برخی از این شرایط به شرح زیر میشد:

  • افرادی که رقابت های المپیک یا پارالمپیک مدال آورده شند یعنی یکی از نفرات اول سوم این رقابت ها شند از رفتن به خدمت معاف میشوند.
  • افرادی که رقابت های جهانی و آسیایی مقام آورده اند نیز میتوانند از معافیت مربوط به ورزشکاران بهره مند شوند.

البته ید توجه کرد رشته های ورزشی که این رقابت ها وجود دارند تنها موارد خاصی هستند مثلا برای رقابت های جهانی تنها ورزش های والیل، فوتل و بسکتل نظر گرفته میشود. همچنین رشته های مربوط به المپیک که هر چهار سال یکر برگزار میشود شامل مواردی همچون: تکواندو، تنیس، دو ومیدانی، فوتل، قایقرانی، وزنه برداری و… میشد. تعداد این رشته ها به طور کلی به ۲۵ رشته میرسد. افرادی که این رشته ها فعالیت دارند صورت مدال آوری میتوانند از قانونی که برای ورزشکاران مقرر شده استفاده کنند و از خدمت معاف شوند.

یکی از نکات مهمی که میتوان به آن اشاره کرد مربوط به معافیتی است که برای فرزندان ورزشکاران و مدال آوران رقابت های پارالمپیک نظر گرفته شده است. طبق قانون یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک میتواند از معافیت بهره مند شود.

نکته ی دیگر مربوط به سرزانی است که زمان انجام خدمت ضرورت یکی از رشته های ورزشی مدال آوری میکنند. سازمان وظیفه این افراد را نیز از خدمت معاف میکند.

مدارک معافیت سرزی ورزشکاران شامل چه مواردی میشد؟

مدارک معافیت سرزی ورزشکاران و ارائه ی به موقع این مدارک میتواند روند یافت معافیت مشمولان ورزشکار اهمیت بسزایی داشته شد. بنابراین توصیه میشود ورزشکاران قبل از انجام هر اقدامی از لیست این مدارک آگاهی یابند روند جمع آوری مشکل مواجه نشوند. برخی از مدارکی که سازمان وظیفه برای اعطای معافیت به ورزشکاران نظر گرفته است شامل، مدارک شناسایی از قبیل کارت ملی، شناسنامه، عکس پرسنلی میشد. مک تحصیلی مشمولان از دیگر مدارک مورد نیاز برای اقدامات بعدی میشد. ارائه ی مدارک مربوط به موفقیت های ورزشی اهمیت بیشتری دارد. طبق این امر مشمولان ورزشکار ید حکم های قهرمانی خود را ارائه دهند.

این مدارک نمایانگر صلاحیت مشمول برای یافت معافیت است که ید مورد یید فاسیون های ورزشی و همچنین وزارت ورزش کشور نیز شد. وقتی مدارک به دست سازمان وظیفه برسد مورد بررسی قرار میگیرند؛ چنانچه مدارک مربوطه یید شود، مشمول میتواند کارت معافیت خود را یافت کند.

یافت کسری خدمت قهرمانان ورزشی چگونه است؟

یافت کسری خدمت قهرمانان ورزشی نیز از دیگر تسهیلاتی است که سازمان وظیفه به پاس تلاش ها و خدمات این افراد برایشان نظر گرفته است. اخذ این کسری برای بسیاری از ورزشکاران از اهمیت لایی برخوردار است چرا که مشمولان ورزشکار اغلب زمان اوج فعالیت ورزشی خود نگرانی هایی همچون اعزام به خدمت مواجه میشوند. لذا سازمان وظیفه برای اینکه این افراد بتوانند آرامش بیشتری دوره ورزشی خود را طی کنند علاوه بر معافیت هایی که برای تعدادی از مشمولان ورزشکار نظر گرفته کسری هایی را نیز برایشان مطرح کرده است. افراد واجد شرایط میتوانند مدارک لازم را ارائه دهند و از این کسیر برخوردار شوند.

لازم به ذکر است که سازمان وظیفه امکان به تعویق انداختن دوره سرزی را نیز برای این دسته از افراد فراهم کرده است. حداکثر سنی که مشمولان ورزشکار میتوانند سرزی خود را به تعویق بیندازند به ترتیب زیر میشد:

  • ورزشکاران ملی سن ۳۰ سالگی
  • ورزشکارانی که لیگ های برتر فعالیت دارند ۲۸ سالگی

حکم قهرمانان ورزشی برای یافت معافیت سرزی چیست؟

حکم قهرمانان ورزشی برای یافت معافیت سرزی از جمله مدارکی است که این افراد ید به سازمان وظیفه ارائه کنند بتوانند از تسهیلاتی که این سازمان نظر گرفته استفاده کنند. افرادی که رقابت های جهانی و بین المللی به مقام های برتر دست میابند حکم و مدال هایی را یافت میکنند. همچنین ورزشکارانی که داخل کشور فعالیت دارند نیز ید حکم های ورزشی خود را دست داشته شند بتوانند از کسری و معافیت مربوط به ورزشکاران استفاده کنند. این حکم های ورزشی اغلب توسط فاسیون های ورزشی اختیار مشمول قرار میگیرد.

سوالات متداول

شرایط معافیت سرزی قهرمانان ورزشی کدام است؟

افرادی که رقابت های المپیک یا پارالمپیک مدال آورده شند یا افرادی که رقابت های جهانی و آسیایی مقام آورده اند نیز میتوانند از معافیت مربوط به ورزشکاران بهره مند شوند.

آیا امکان تعویق خدمت سرزی برای ورزشکاران وجود دارد؟

بله ورزشکاران ملی سن ۳۰ سالگی و ورزشکارانی که لیگ های برتر فعالیت دارند ۲۸ سالگی میتوانند خدمت خود را به تعویق بیندازند.

معافیت سرزی ورزشکاران رقابت های پارالمپیک چگونه است؟

طبق قانون یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک میتواند از معافیت بهره مند شود.

 

چگونه می توان معافیت سرزی ورزشکاران را کسب کرد؟

شما می توانید مطالعه مقالات ما این زمینه پاسخ سئوال خود را بیابید و صورت نیاز تلفن ثابت و بدون پیش شماره از سراسر ایران شماره .

چگونه می توان معافیت سرزی ورزشکاران را کسب کرد؟

    

منبع:لینک منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.